Trzy sposoby na młodego klienta

Młodzi ludzie nie jeżdżą inaczej, ale inaczej kupują. I warto to wykorzystać.

Eksperyment przeprowadzony w Stanach Zjednoczonych pokazuje, że pokolenie osób urodzonych w latach 80. jest bardziej zainteresowane samochodami niż ich starsi koledzy czy rodzice. 76% tych osób wybrałoby dzień bez mediów społecznościowych, a 72% tydzień bez sms-owania, niż ten sam czas bez samochodu. Czemu nas to nie dziwi?

Badania przeanalizowały również skuteczność marketingu oraz rozwoju produktu skierowanych do tej grupy wiekowej. Wniosek? Samochody same w sobie nie są problemem, ponieważ dla większości zakup jest ekscytujący.

Głównym problemem jest przestarzały sposób kupna i niesatysfakcjonujące doświadczenie w czasie zakupu. 71% stwierdziło, że porównania pomiędzy pojazdami są często niejasne, 83% chciałoby wiedzieć jak ustalane są ceny samochodów, a 87% uważa, że proces sprzedaży powiniem być uczciwszy.

Dostosowanie swojej działalności do tych trendów wymaga większej wydajności oraz przejrzystości w procesie sprzedaży, począwszy od strony internetowej. Oto trzy rady - wielkie kroki naprzód:

  1. Zmaksymalizuj opcje wyszukiwania. Młodzi ludzie zdążyli przywyknąć do łatwo dostępnej informacji. Chcą dowiedzieć się wszystkiego o samochodzie przed przyjściem do salonu. Strony, które wyposażone są w narzędzie wyszukiwarki pozwalają łatwo pozyskać interesujące nas informacje - wychwycić różnice pomiędzy wersjami wyposażenia, a także pozwalają zawęzić poszukiwania poprzez określenie ceny, spalania czy mocy.
  2. Zainwestuj w transparentność. Pokolenie lat 80. ufa informacji cyfrowej, a dealerom nie do końca. Trzeba temu zaradzić poprzez rzetelne i przejrzyste cyfrowe oferty sprzedaży na stronie. Sprzedaż przez internet zapewnia wiarygodną wycenę oraz możliwość przyjęcia przez klienta aktywniejszej roli w procesie konfigurowania transakcji przez wybór okresu leasingu, pierwszej wpłaty czy formy ubezpieczenia. Ma to pozytywny wpływ na aktywność na stronie, ale także zwiększa zaufanie. Oba efekty mają nieocenioną wartość w nieustannie kształtującej się przestrzeni cyfrowej.
  3. Pozwól klientom rozpocząć proces zakupu online. Podczas gdy to właśnie salon pozostaje podstawą zakupu samochodu, młodzi ludzie coraz częściej poszukują skuteczniejszych sposobów przeprowadzenia transakcji. Możliwość rozpoczęcia zakupu online pokazuje, że dealer szanuje czas i niezależność klienta. Pokazując jaka to oszczędność czasu, dealer może rozbudzić w kliencie ekscytację zakupem w salonie.

Wykorzystując te strategie, można być pewnym, że nowe pokolenie klientów ma tyle samo frajdy z odwiedzin salonu i kupna nowego auta, ile frajdy ma z jazdy nim.

 

Inne aktualności
test test test tt
Pokaż wszystkie aktualności